چت

زمزمه بازار/ از در و دیوار انبارها بار می‌باره، خریدار نیست!

هیچ چشم انداز مثبتی در این بازار دیده نم‌یشود، چرا که سختگیری مالیاتی و نبود نقدینگی و قطع کردن وام‌ها روی این بازار تاثیر مستقیم دارد. 

زمزمه بازار/ از در و دیوار انبارها بار می‌باره، خریدار نیست!

طبق شنیده‌های بازار ؛ هیچ چشم انداز مثبتی در این بازار دیده نم‌یشود، چرا که سختگیری مالیاتی و نبود نقدینگی و قطع کردن وام‌ها روی این بازار تاثیر مستقیم دارد. 
صنایع بالا دستی و مواد اولیه تماما دست کارخانه‌ها و خود دولت است و قیمت گذاری از طریق خود انها صورت میگیرد در رابطه با مقاطع نهایی که دست شرکت‌های خصوصی یا با قیمت‌های بالا در حال عرضه هستند که خریداری ندارند یا زیر قیمت بازار که برایشان جز ضرر چیزی ندارد.

شما هر بازاری می‌خواید رصد کنید باید استعلام‌باربری‌ها و‌خورده فروش‌ها برش کاری‌ها ببینید.الان چیزی که شما میبینی ۵-۱۰ ٪ معامله هست. اصطلاحا میگیم معاملات داخل صنفی خودمون با خودمون کسری‌ها جابه‌جا میکنیم ، که اون هم تمام شد همه فول بار هستند. شما الان هر سایز و‌چیزی بخواید هست...ولی کو‌ خریدار واقعی !!! یا مصرف کننده خارج بازار؟؟

مشتری‌هایی که الان تو بازار هستند به هیچ صورتی خرید انجام نمیدن و حتی دیگه الان نه ال سی نه مدت دار و حتی ال سی بدون بهره هم خرید نمیکنند و حتی زیر فروشی هم در این بازار جوابگو نیست.

کسانی که در این بازار ادعای خرید و فروش مستمر دارند صرفا برای نمایش دادن وضعیت عادی و شو اف هست وگرنه در این بازار باید صاحب بار برای ارائه محصولی داشته باشد تا ما که خرده فروش هستیم خریدی انجام بدهیم.

اگر از بازار تهران بخوایم صحبت کنیم باید بگم که تمامی انبارهای تهران سر تا سر پر از محصول و از در و دیوار انبارها بار داره میریزه بیرون، حتی در تمامی استلن‌ها و شهرستان‌ها نیز وضعیت به همین صورت است.

این وضعیت بازرگانی هاست که تماما تکمیل هستند از نظر دارا بودن محصول ، شما به انبارهای کارخانه‌ها اگر سری بزنید دیگر انبار پاسخگوی حجم تولیدی انها نیست و محصولات را در فضای باز و درب کارخانه قرار میدهند.

این تورم قیمتی و صورت نگرفتن معامله‌ها در بازار منجر به تعطیل شدن خیلی از کارخانه‌های خصوصی شده که در حال حاضر یا اکثرا ورشکست شده و تعطیل هستند یا در حال فروش کارخانه و مشتقات انها میباشند. 

از نظر صادراتی هم که  محصولات به شکل خام  ویا  به شکل صنایع طویل به صورت معدود انجام میگیرد و بازار صادرات حتی از بازار داخلی بدتر و وضعیت آن وخیم تر است و مشکلات گمرکی نیز بر این وضعیت بد صادرات تاثیردو چندان میگذارد.

در حال حاضر افزایشی بودن قیمت بازار اصلا مهم نیست چرا که خود چرخه فولادی بهم خورده و تاجران بزرگ در حال خارج شدن از این بازار هستند چرا که با نبود نقدینگی و خرید و فروش باید از این پس بازرگانی ها مالیات تورم را نیز

پرداخت کنند.

این رکود تورمی حداقل تا 5 سال اینده ادامه دار خواهد بود و دیگر نرخ و قیمت در بازار اهمیتی ندارد چون معامله های تاثیر گذاری صورت نخواهد گرفت.

کاربری در ادامه نقض صحبتهای بالا گفت: این وضعیت چندماهه بشه یکی دو سال عملا احتمال تعطیلی میره.

این تاثیرات روی تمامی محصولات است و مختص به یک یا دو مورد نخواهد بود و از محصولات بالا دستی تا میانه و در نهایت محصولات نهایی را شامل خواهد شد.

کاربری گفت: عرضه مواد معدنی کم شده و صرفا گلگهر، میانه، بافق و غدیر ایرانیان عرضه دارند، ضمن اینکه عرضه های میلگرد هفته گذشته با نرخ 23 هزار تومان در بورس اعلام شده بود که در بازار آزاد با قیمت 22 هزار تومان خرید کردند.

 

دیدگاه ها
×