چت

تحلیل بازار فولاد آوریل 2024 در ایالات متحده

تغییرات در بازار فولاد در ایالات متحده، بنگلادش، تایوان و ویتنام نشان می‌دهد که تغییرات در تقاضا، عرضه و قیمت‌ها بر روی روند بازار تأثیر گذار است.در ایالات متحده، قیمت میلگرد داخلی ثابت باقی مانده است، اما قیمت میلگرد وارداتی به دلیل کاهش تقاضا هفته به هفته کاهش یافته است

تحلیل بازار فولاد آوریل 2024 در ایالات متحده

از منظر بازار فولاد، ایالات متحده و بنگلادش دو بازار کلیدی هستند که تأثیر زیادی بر روند قیمت‌گذاری در بازارهای جهانی دارند.

در ایالات متحده، قیمت میلگرد داخلی ثابت باقی مانده است، اما قیمت میلگرد وارداتی به دلیل کاهش تقاضا هفته به هفته کاهش یافته است. این افت قیمت وارداتی به عواملی مانند کندی تقاضا، افزایش آب و هوا و شروع فصل ساخت و ساز، برمی‌گردد. با این حال، اطلاعات نشان می‌دهد که تقاضا هنوز هم کند است و هیچ تغییر مهمی در بازار مشاهده نشده است.

در بنگلادش، کارخانه‌های فولاد به دلیل تقاضای ضعیف پس از عید، خرید قراضه را کاهش داده‌اند. عواملی مانند بارش باران‌های موسمی در آینده و کاهش پیش‌بینی شده رشد تولید ناخالص داخلی بنگلادش تأثیر منفی بر روند تقاضا و در نتیجه قیمت‌گذاری در بازار فولاد دارند.

 

در تایوان، فشار بر قیمت قراضه فولادی در اعماق دریا به دلیل کاهش تقاضا و فروش ضعیف فولاد طولانی پایانه ایجاد شده است. با این حال، قیمت‌های پیشنهادی برای قراضه هایی نظیر HMS 1&2 (80:20) از منشاء ایالات متحده به تایوان در حدود 360-365 دلار در هر تن CFR بوده است، در حالی که قیمت پیشنهادی برای قراضه های از مالزی به تایوان حدود 425 دلار در هر تن CFR محاسبه شده است. 

همچنین، در تایوان، توجه به موانعی نظیر کاهش تقاضا، مقاومت فروشندگان ایالات متحده در مقابل فشار خریداران، و تأثیر تغییرات فصلی در بازار میلگرد، موجب شده است که قیمت‌ها پایین بمانند. انتظار می‌رود که تا زمان نزدیک به تابستان، تقاضا برای قراضه کاهش یابد.

در مورد ویتنام، کاهش حجم واردات قراضه فولادی در ماه مارس به دلیل تقاضای ضعیف پایین دستی و کاهش قیمت کک و سنگ آهن رخ داده است. این شرایط نشان دهنده انگیزه فروشندگان برای کاهش قیمت‌ها و تطبیق با شرایط بازار است.

 در بازارهای فولادی جهانی، تغییرات تقاضا، عرضه و قیمت‌ها موجب ایجاد وضعیت‌های چالش برانگیز می‌شود که فعالان این صنعت باید به آن‌ها با دقت و توجه واکنش نشان دهند.

دیدگاه ها
×