چت

پیش‌ بینی افزایش قیمت‌ ها و تحولات در بازار آهن خام 2024

قیمت ها در طول ماه در بازار واردات قراضه فولاد ترکیه ثابت می ماند. در نیمه اول این اتفاق به دلیل تعطیلات آخر هفته رمضان و کمبود خریدار در بازار بود. پس از آن، وضعیت کمی تغییر کرد.

پیش‌ بینی افزایش قیمت‌ ها و تحولات در بازار آهن خام 2024

مواد خام فولادسازی 13 آوریل 2024 - 19 آوریل 2024 Pig Iron
 
متالورژها از برزیل و خریداران از ایالات متحده در انتظار چرخه مذاکره جدید برای تامین آهن خام در ماه های تابستان هستند. قیمت ها هفته به هفته ثابت می ماند. پس از انعقاد معاملات در ماه آوریل با قیمت 430-435 دلار در هر تن فوب، تامین کنندگان قصد دارند آنها را افزایش دهند. خریداران می توانند تا زمانی که وضعیت بازار روشن شود، استراحت کنند. در نتیجه، محدوده قیمت واقعی مانند قبل باقی می ماند، اما به طور مشخص، به دلیل انتظارات مثبت، به 440-450 دلار در تن فوب افزایش می یابد. این هفته، تامین کنندگان به طور فعال قیمت های 440 دلار در تن فوب و بالاتر را تبلیغ می کنند. تقاضا در نیمه اول ماه ثابت است. علاوه بر این، خریداران در تلاش هستند تا پیش‌بینی کنند که قیمت‌ها در چه جهتی و چقدر تغییر می‌کند، به همین دلیل است که برخی در وضعیت انتظار هستند. در این راستا معامله جدیدی صورت نمی گیرد.

تامین کنندگان نیز عجله ای ندارند. اکنون توازن عرضه و تقاضا برطرف شده است. افزایش حجم تولید اتفاق نیفتاد. بنابراین، با افزایش بیشتر علاقه، متالوژیست های برزیلی اقداماتی را برای افزایش هزینه آهن خام انجام خواهند داد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که حتی بردار قیمت نزولی برای قراضه فولاد در ایالات متحده، و نه قیمت‌ها برای سنگ آهن 100 دلار در تن cfr، بر موقعیت روشن عرضه‌کنندگان تأثیری نداشت. قیمت فوب 430-435 دلار در تن برای چدن پایه پایه باقی می ماند، در حالی که پیشنهادات جدید تا 15 دلار بیشتر می آید. در بنادر نیواورلئان، اگر بازار با موفقیت این مقادیر را بپذیرد، قیمت ها به طور متوسط ​​به 480 دلار در تن cfr خواهد رسید. اکنون حداکثر 475 $/t cfr در نظر گرفته شده است. این دسته قیمت جدید همچنین شامل آهن خام مرغوب از تامین کنندگان اوکراین می‌شود.




قیمت ها در طول ماه در بازار واردات قراضه فولاد ترکیه ثابت می ماند. در نیمه اول این اتفاق به دلیل تعطیلات آخر هفته رمضان و کمبود خریدار در بازار بود. پس از آن، وضعیت کمی تغییر کرد. روند قیمت چند جهته ضایعات تولید داخلی در ایالات متحده آمریکا، نوسانات قیمت مواد اولیه سنگ آهن و همچنین موقعیت بی شتاب خریداران ترکیه ای منجر به ارزش های قبلی برای قراضه HMS 1/2 - 379- شد. 384 $/t cfr. توزیع قیمت از 379 تا 382 دلار در تن cfr برای جهت اروپا و 384 دلار در تن cfr برای ایالات متحده متغیر است. در بازار خبرهایی مبنی بر انعقاد چند معامله برای ضایعات این برند از اروپا در چنین حدودی وجود دارد. احتمالاً از لحظه شروع مرحله پر کردن انبارها، امکان تعیین روند وجود خواهد داشت. در این بین، تجارت معتدل در تمام بخش های فولادی به دلیل تقاضای ناکافی، وضعیت فعلی را تعیین می کند. تامین کنندگان امید خود را به افزایش قیمت آتی بسته اند، اما معامله با میانگین 380 دلار در هر تن cfr را رد نمی کنند.


تا همین اواخر، بزرگترین تولید کننده، گروه Shagang، قیمت قراضه HMS را در چین به سمت پایین تنظیم می کرد. شرایط بازار به هیچ وجه برای افزایش قیمت ها مساعد نبود. اکنون طی چند هفته به دلیل افزایش معاملات آتی فولاد و انتظارات مثبت بیشتر بازیگران پیشرو، طبق اظهارات جدید سازنده چینی، هزینه قراضه 7 دلار افزایش خواهد یافت. بسته به نوع ضایعات درجه HMS، قیمت خرید از 380-389 دلار در تن متغیر است. گفته می شود موجودی مواد اولیه خریداران اندکی کاهش یافته است، بنابراین به زودی جایگاه تامین کنندگان در روند مذاکرات تقویت خواهد شد. در بازار واردات آسیایی، هزینه قراضه HMS 390-400 دلار در هر تن cfr برآورد شده است. برخی از تامین کنندگان قیمت ها را افزایش می دهند، اما محدوده عملیاتی بدون تغییر باقی می ماند. اکنون همه شاهد رشد سریع مواد خام سنگ آهن هستند - 117 دلار در تن cfr به جای 100 دلار / تن Cfr دو هفته قبل، بنابراین این عامل بدون شک باید از قیمت محصولات فولادی حمایت کند.

دیدگاه ها
×