چت

بازار شمش اردیبهشت ماه بدون تقاضا

فروش شمش فولاد از رینگ صنعتی بورس‌کالای ایران در روز گذشته به کمتر از ۵۰ درصد از عرضه‌های محصول رسید. کاهش انتظارات تورمی و کاهش احتمال تشدید تنش در منطقه خاورمیانه باعث افت حجم فروش‌ها شده است.

بازار شمش اردیبهشت ماه بدون تقاضا

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران ؛ اگرچه از میزان تمایل به خرید شمش فولاد در رینگ فیزیکی کاسته شد، اما برقراری فروش‌های ال‌‌‌سی باعث افزایش میانگین قیمت معامله شد که این موضوع حامی رشد بهای میلگرد فولادی خواهد بود.

فروش شمش فولاد از رینگ صنعتی بورس‌کالای ایران در روز گذشته به کمتر از ۵۰ درصد از عرضه‌های محصول رسید. کاهش انتظارات تورمی و کاهش احتمال تشدید تنش در منطقه خاورمیانه باعث افت حجم فروش‌ها شده است. همچنین، بخش قابل‌توجهی از فروش‌ها بر اساس معاملات ال‌سی انجام شده است.

در روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ ماه امسال، واحدهای فولادی بیش از242 هزار تن شمش فولاد را با قیمت پایه در بازه 20  تا 21 هزار و 890  تومان در بازار فیزیکی بورس‌کالای ایران عرضه کردند. هرچند که قیمت پایه بدون تغییر باقی‌ماند، اما سقف آن با رشد محدود 500 تومانی همراه بود. تقاضایی بیش از 228 هزار تن از سوی مشتریان برای فولاد عرضه شده در بازار ثبت شد که در نهایت 103 هزار تن محصول با میانگین قیمت 22 هزار و 174  تومان به فروش رسید. با این وجود، حجم فروش شمش فولاد در این رینگ کاسته شد.

با توجه به اینکه برخی از واحدهای نوردی تردید داشتند، عرضه‌های اعتباری باعث شد که بخشی از صنایع تکمیلی برای برخورداری از مزیت خرید ال‌سی با یکدیگر رقابت کنند و در نتیجه، میانگین نرخ فروش شمش فولاد افزایش یابد.

نرخ تمام‌شده شمش فولاد روز گذشته با احتساب مالیات ارزش‌افزوده و کارمزد ارکان بورس به 24 هزار و 170 تومان می‌رسید. با در نظر گرفتن هزینه‌های حمل و نقل و تبدیلی، میانگین نرخ تمام‌شده هر کیلوگرم میلگرد تولیدی به 27 هزار و 600 تومان می‌رسد.

همچنین، در اولین روز اردیبهشت‌ماه، آهن‌اسفنجی با نرخ 13 هزار و309 تومان به فروش رفت. رینگ فروش این محصول نیز پررونق بود و بیش از 153 هزار و 750 تن آن با قیمت پایه در بازه 12  هزار و 630  تا 13  هزار و 151 تومان در این روز عرضه شد.

دیدگاه ها
×