چت

روند دلار نیمایی در اردیبهشت ماه 1403

 بورس اخیراً نسبت به افزایش نرخ ارز در بازار آزاد واکنش مناسبی نشان نداده و به نوعی دچار جاماندگی نسبت به سایر بازارها و نرخ ارز شده است.  بورس هنوز با ابهامات زیادی مواجه است

روند دلار نیمایی در اردیبهشت ماه 1403

 بورس اخیراً نسبت به افزایش نرخ ارز در بازار آزاد واکنش مناسبی نشان نداده و به نوعی دچار جاماندگی نسبت به سایر بازارها و نرخ ارز شده است. بورس هنوز با ابهامات زیادی مواجه است و تا زمانی که این ابهامات از بازار حذف نشده باشد، نمی‌توان به شکل‌گیری روند مثبت در بازار امیدوار بود.

یکی از مسائل مهم مطرح شده در گزارش، اختلاف نرخ دلار نیما با نرخ بازار آزاد است که به عنوان یکی از موضوعات حیاتی در بازار مورد اعتراض قرار گرفته است. اهالی بازار از حبس نرخ دلار نیمایی در حدود ۴۰ هزار تومان انتقاد کرده‌اند و انتظار دارند که بانک مرکزی در هفته‌های آینده اجازه دهد تا نرخ نیمایی افزایشی را تجربه کند که باعث ایجاد اثرات مثبت در معاملات خواهد شد.

بررسی نشان می‌دهد که نرخ دلار نیمایی با رشد ۰.۴۲ درصدی نسبت به روز گذشته افزایش یافته و به سطح ۴۱ هزار تومان نزدیک شده است. با توجه به شکافی که بین دلار بازار آزاد و دلار نیمایی وجود دارد، سیاستگذاران ممکن است با افزایش نرخ دلار نیمایی این شکاف را کاهش دهند و اثرات مثبت این تغییر در آینده در بازار مشهود خواهد شد.

دیدگاه ها
×