چت

چرا تنش ایران و اسرائیل برای بازار جهانی فولاد مهم است؟

ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران در بازار فولاد جهان شناخته می‌شود. تجارت فولاد این کشور نقش مهمی در تعیین روندها و تقلبات بازار جهانی این صنعت دارد. در سال گذشته، تولید فولاد خام در ایران به بیش از 31 میلیون تن افزایش یافت

چرا تنش ایران و اسرائیل برای بازار جهانی فولاد مهم است؟

ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران در بازار فولاد جهان شناخته می‌شود. تجارت فولاد این کشور نقش مهمی در تعیین روندها و تقلبات بازار جهانی این صنعت دارد. در سال گذشته، تولید فولاد خام در ایران به بیش از 31 میلیون تن افزایش یافت، که نسبت به سال قبل حدود 2 درصد افزایش داشته است.

با توجه به گزارش بیگ مینت، صادرات فولاد ایران در سال گذشته به 3.44 میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است. صادرات فولاد نیمه‌تمام نیز با افزایش 6 درصدی به تقریباً 8 میلیون تن رسیده است.

هرچند حملات ایران به اسرائیل اثرات فوری بر بازار فولاد نداشته‌اند، اما تدریجاً تأثیرات آن‌ها قابل مشاهده خواهند بود. صادرات بیلت و بلوم، که ایران در آن بازیگر اصلی است، ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. همچنین، قیمت‌های شمش و میلگرد داخلی ایران به دلیل افزایش عرضه و کاهش تقاضا در مسیر نزولی خود ادامه می‌یابد.

 تنش‌های بین اسرائیل و ایران ممکن است منجر به اختلالاتی در حمل و نقل نفت در تنگه هرمز شود، که این امر می‌تواند قیمت نفت را افزایش دهد و برای هزینه‌های حمل و نقل تأثیر مثبت داشته باشد.

هرچند بعد از حملات ایران به اسرائیل، بخش تجاری محدودیت‌هایی در حرکت کشتی‌ها از کانال سوئز پیش‌بینی کرد، اما این تأثیرات به سرعت تا حد زیادی کاهش یافته است. با این حال، با توجه به داده‌های ناامیدکننده اقتصادی آمریکا و عدم اطمینان از بحران در خاورمیانه، قیمت‌های آتی نفت خام دوباره در روند صعودی قرار گرفته‌اند.

دیدگاه ها
×